måndag 7 november 2011

sovit ut lite.

jag har varit hemma och vilat lite.. därav den taskiga uppdateringen.

onsdagen den 2 november gjordes op nr 6.
Aldrig har väl tiden gått så sakta.
Efter att jag lämnat Oscar sovandes på operation så hann jag frukost på avdelningen, surfa runt lite, kolla tv, ringa div familjemedlemmar för uppdatering och dessutom gå ner på 70 för köpa lunch. Äta lunchen utanför uppvaket och säkert lägga 450 patienser på Oscars Ipod..

Sen ringde dom och jag fick komma in... 4 timmar efter jag lämnade.. blääääk.
(Ni ska bara veta hur många osunda tankar som hinner komma och gå.)

När jag kom in var Oscar jättearg och less.. Dom hade dragit slangen i halsen när han var vaken och han hade blivit så rädd.. Sen hade dom satt in en ny CVK i halsen och den gjorde ont..Han grinade och var sååå arg, han skulle stämma hela Uppsala för att dom förstört hans liv..

Vad svarar man?

Efter lite ketagan och sömn vaknade han iaf lite senare på ngt bättre humör..
Efter drygt två timmar på uppvaket fick vi komma tillbaka till avdelningen och kvällen tillbringades horisontalt. Sovandes för Oscars del och surfandes/tv tittandes för min del.

På torsdagen kom mormor, storebror och Fredrik ner och hälsade på. Oscar var ganska pigg, men lite illamående. Dom hade köpt med Maxburgare, men efter 2 pommes så var han mätt..  :o( 
vi har en ständig strid om födointaget, det hade vi även förr, men då var det åtandra hållet..
Då - hungrig jämt.. Nu - får inte i sig det han ska.
Man är aldrig nöjd.

Lämnade kvar Fredrik och jag åkte med mormor och Marcus hem. Det var så skönt att få komma ut, men samtidigt har jag enorm ångest av att inte vara där, att inte ha kollen.. Men för att klara av det här tiden ut så måste jag lära mig att andra också kan...

Operation nr 7 skedde på söndagen. Skulle ha blivit på fredagen, men icke.. Fastade och tvättade i onödan, sen skulle den ske på lördagen... fastade och tvättades igen.. Men näää.. ICKE..
36 timmars fastande i "onödan". Surt!!..
Men äntligen så på söndagen vart den av. Var nog den snabbaste av dom alla, på ca 2½ timme var han tillbaka på uppvaket.

Söndagkväll var jag tillbaka på plats. Oscar var trött och sov hela kvällen.  Gjorde tidig kväller och hade en helt ok natt..

Måndagmorgon (idag), rond, påpekade att Oscar fått fasta dryga 50 timmar föregående vecka, vilket inte riktigt rimmar med att dom påpekar hela tiden att han måste äta för att få energi.. å bättre värden på proverna..  Tror kanske lite bättre planering kanske skulle underlätta... vilket dom alla höll med om.. Så nu får vi se om det blir bättre.

Idag kom han upp ensväng iallafall.. Var på en liten utflykt ner på 95an och tillbaka igen. Inte så långt men det kändes toppen!!

Ingen feber ikväll heller.... Kan det vara en vändning??

Håll era tummar för Oscars skull..

 

1 kommentar:

Caroline sa...

Usch det har blivit så långdraget det här men hoppas nu att allt är färdigt och fint och bra på alla vis. Bara bök!